W czwartek w Gminie Iłowa zostało otwarte centrum logistyczne Otto Group. “To doskonała logistycznie lokalizacja. Docelowo chcemy zatrudnić 2,5 tys. osób” – powiedziała Joanna Komorowska, dyrektor zarządzający centrum.
Grupa Otto zainwestowała w centrum logistyczne w Koninie Żagańskim ponad 1,5 mld zł. Centrum działa w ramach spółki Hermes Fulfilment. Jest to jeden z największych hubów logistycznych w Polsce o powierzchni 280 tys. mkw. Obsługuje szereg linii automatycznych i zrobotyzowanych oraz wykorzystuje AI. “Lokalizacja jest doskonała logistycznie. Centrum w tym momencie będzie służyło głównie do obsługi klientów w Niemczech” – podała Komorowska.
Centrum w Koninie Żagański rocznie będzie obsługiwać 80 mln przesyłek. “W przyszłym roku zamierzamy zatrudnić do 1 tys. osób. W następnych latach docelowo do nawet 2,5 tys. osób” – podała dyrektor Komorowska. Firma jest w trakcie zatrudniania. “Szukamy inżynierów, elektroników, mechatroników oraz elektryków. Zatrudnimy również pracowników administracyjnych” – powiedziała Komorowska.
W otwarciu centrum logistycznego uczestniczył wicepremier Krzysztof Gawkowski, minister cyfryzacji. “To jest coś, co nie zdarza się często. Doskonała koordynacja międzynarodowa, która połączyła w tym miejscu biznes i władze samorządowe. Projekt Grupy Otto jest bardzo szeroko otwarty dla nowych potrzebnych ludzi. To doskonały przykład jak technologia uzupełnia człowieka, a człowiek może z tej technologii korzystać” – powiedział wicepremier.

Z nowej firmy cieszą się samorządowcy. “Grupa Otto pojawiła się Iłowej 5 lat temu. Powiedzieli o możliwej inwestycji, ale podali, że mają jeszcze kilkanaście innych lokalizacji w Polsce, Czechach i Niemczech. Wierzyłem w inwestycję od samego początku. Dziś to nie tylko tysiące miejsc pracy, ale również miliony dochodów rocznie dla gminy właśnie z podatków” – podał Paweł Lichtański, burmistrz Iłowej.

Otto Group to niemiecka firma rodzinna założona w 1949 r. przez Wernera Otto. Przez lata była znana głównie ze sprzedaży katalogowej zaczynając od sprzedaży butów. W ostatnich dwóch dekadach dynamicznie zmieniła się w jedną największych firm e-commerce na świecie. W 2023 r. osiągnęła przychody na poziomie 15 mld.
Grupa jest obecna w kilku segmentach, m.in. e-commerce/marketplace, brand concepts, sklepy stacjonarne, usługi, fraud prevention oraz finans.
(PAP)