Komisarz Wyborczy ze względów formalnych odrzucił wniosek mieszkańców Lubska w sprawie odwołania burmistrza Janusza Dudojcia oraz Rady Miejskiej.
Grupa referendalna złożyła w terminie wniosek do którego dołączono karty z podpisami 1804 mieszkańców, ale nie załączono informacji o spełnieniu obowiązków z art. 13 1 i 3 ustawy. Komitet na czas nie poinformował mieszkańców o zamierza przeprowadzenia referendum.
Barbara Sobótkiewicz – pełnomocnik inicjatora referendum w rozmowie z Portalem Zachód, przyznała się do błędu, ale podkreśliła, że to nie koniec. – Musimy się teraz spotkać i na spokojnie przeanalizować całą sytuację – dodaje.
USTAWA z dnia 15 września 2000 r. o referendum lokalnym
Art. 13. 1. Inicjator referendum, na swój koszt, podaje do wiadomości mieszkańców danej jednostki samorządu terytorialnego przedmiot zamierzonego referendum, przy czym podanie do wiadomości wgminie następuje wsposób zwyczajowo przyjęty w danej gminie, a w powiecie i w województwie – poprzez ogłoszenie w prasie codziennej ogólnodostępnej w danej jednostce samorządu terytorialnego.
2. Informacja o zamierzonym referendum powinna zawierać pytanie lub pytania referendum albo warianty zaproponowane do wyboru, a jeżeli wniosek dotyczy referendum wsprawie samoopodatkowania – cel lub cele oraz zasady samo- opodatkowania.
3. Informacja o zamierzonym referendum w sprawie odwołania organu jednostki samorządu terytorialnego zawiera uzasadnienie odwołania.