Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła, że rozstrzygnięto przetarg na przebudowę kolejnego, ponad 11-kilometrowego, odcinka trasy A18 – od granicy z Niemcami do dwóch kilometrów za węzłem Żary Zachód w kierunku Wrocławia. Wygrała firma Strabag.
Przypomnijmy, że w połowie listopada minionego roku GDDKIA podpisała z konsorcjum spółek z grupy Mirbud kontrakt na przebudowę 22-kilometrowego odcinka A18 od węzła Żary Zachód od węzła Iłowa.
Dostosowanie obecnej DK18 do parametrów autostrady podzielono na dwa zakresy. Pierwszy obejmuje odcinek o długości ok. 1,3 km od końca mostu na Nysie Łużyckiej, gdzie zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie i rozbudowa obu jezdni. Natomiast na dalszym odcinku, o długości ok. 10,5 km, rozbudowana zostanie jezdnia południowa. Przypomnijmy, że jezdnię północną na całym 70-kilometrowym odcinku przebudowano w pierwszym etapie prac, w latach 2004-2006.
Kolejne dwa odcinki do Golnic w przygotowaniu
Przed ogłoszeniem przetargu na wyłonienie wykonawców dwóch kolejnych odcinków przyszłej A18 GDDIKA przeprowadziło aktualizację dokumentacji niezbędnej do wystąpienia o zmianę decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i do Wojewody Lubuskiego trafiły już stosowne wnioski. Dotyczy to odcinka od km 33+760 do km 50+000 (16,2 km) oraz od km 50+000 do km 71+533 węzeł Golnice (21,5 km). Po otrzymaniu nowej decyzji ZRID GDDKIA ogłosi przetarg na realizację w systemie tradycyjnym. Zakończenie prac przy przebudowie czterech odcinków trasy i dostosowaniu ok. 70 km parametrów autostrady planowane jest na 20024 r.

ZOBACZ RÓWNIEŻ